Sain luvan muuttaa kämppikseni huoneeseen. Kun se muutti pois. Uusi huone on sininen ja kokolattiamatoton ja kaikin puolin kivempi. En tajua miksi mulle on väitetty mun edellistä huonetta talon parhaaksi. Oon maksanut siitä enemmän vuokraa ja kärsinyt kokolattiamaton ja natisevan sängyn kanssa. Uudesta puuttuu kokolattiamatto ja peili, ja sälekaihtimet on vähän rikki, mutta muuten olen varsin tyytyväinen valintaani, näin yhden päivän perusteella. Sängyssäkin voi nukkua ilman että kuulostaa että se hajoaa minä hetkenä hyvänsä.

Sitten pitäis heittäytyä luovaksi. En tykkää kun koulutehtäviin annetaan liian vapaat kädet. Päädyn aina alisuorittamaan, koska en osaa luoda (vaikka muutenhan mulla kyllä jumalallisia kykyjä riittääkin). Lisäksi täällä harrastetaan semmosta ihmeellisyyttä kuin take home exam. Pitäis jaksaa semmonen vääntää. Siinä on esseekysymyksiä, joista kolmeen pitää vastata (500 sanaa eli n. yksi liuska tekstiä), ja vastauksissa pitää olla lähdeviitteet ja systeemit. Kaikenlaista ne keksii. Alkaa vaan motivaatio lähennellä aikalailla nollaa tässä vaiheessa lukukautta, kun niin paljon on jo tehty muutenkin. Ens viikolla on myös kaks tenttiä.

Olen myös vihdoin kokenut Three Monkeysin riemut. Kyseessä on varsin mukava pikkukahvila/teehuone West Endin liikekeskuksessa (mikä on kieltämättä ihan väärä paikka sille). Olen moneen kertaan kulkenut ohi ja miettinyt että tuonnepa olisi kiva mennä. Kerran kävin sisällä mutta säikähdin ja menin pois. Sitten nytten maanantaina sen vihdoin pääsin kokeilemaan ja hurmaannuin. Kaakkupalat on isoja ja muhkeita ja valinnanvaraa riittää jauhottomista suklaaseen ja juustokakkuun ja varmaan moneen muuhunkin. Sisustus on mukavaa ja taustalla soi "etnistä musiikkia" (hahaa!) Sinne pitänee nyt sitten alkaa syytämään lisääkin rahaa, koska semmoisissa paikoissa viihdyn. Vähän kuin varatelakka. Tosin Telakka keskittyy ehkä hitusen enemmän tenuttamiseen ja Three Monkeys hitusen enemmän kakkukahvitteluun.

Ja Barry Adamson soittaa Valleyssä just kun oon Uudessa Seelannissa. Ei harmita yhtään :(